HandelsHusene:
Markl:
Det største og mest indflydelsesrige af HandelsHusene. Huset er baseret i Tantall, men har handelsstationer i stort set alle verdner. Huset har specialiseret sig i at finde og/eller transportere store partier af varer, og handler især med Fyrster og andre indflydelsesrige klienter og har derfor stor politisk indflydelse. Markl har lånt penge til mangen en Fyrste der havde brug for financiering til små krige, og mange Krighsherrer, Fyrster og Konger skylder dem store summer.
Markl råder over en stor og veltrænet armé af vagter, og hyrer kun sjældent folk udefra.
Haan:
Bliver kaldt "Købmændenes Hus", da det har specialiseret i at varetage "lokale handler" mellem købmænd, håndværkere og bønder. Haan investerer også stærkt i små købmænd og låner små summer penge ud til mange formål. Haan's penge bevæger sig mellem alle verdner, men de rent "fysiske" varer de handler med, bliver som regel sjældent solgt langt fra det sted hvor de er købt.
Cathra:
Et HandelsHus der især specialiserer sig i Magi. Opererer næsten kun i Corsia. Stort set alt handle mellem Corsia's mange øer bliver foretaget via af en af Cathra's mange skibs-karavaner, både hvad angår almindelige råvarer, men også mere esoteriske genstande fragtes rundt. Denne erfaring nyder huset godt af i andre verdner, hvor de sidder på næsten alt fragt og håndtering af droger, ingredienser og andre lignende opgaver.Cathra's kaptejner er blandt de bedste i GateWorld, både hvad angår fart og Kamp til søs.
Jahmesh:
Det mindste af HandelsHusene. Er grundlagt af elverne i Silea, men bedriver også lyssky affærer i andre verdner. Er i underverdnen kendt som "Smuglernes Hus". Har gode kontakter til Triaden og Corsia's "Gøglere".
Magiske Ordner:
Cirklen:
Cirklen er en gruppe af højtstående Magere fra en række forskellige traditioner, der oprindeligt fandt sammen for at studerer Cirklen 'o', som de fandt havde manifesteret sig på en afsidesliggende ø i Corsia. Flere af medlemmerne tilhører samtidig også andre magiske ordner, og Cirklen startede oprindeligt som en hemmelig loge mere end en egentlig Orden. Den har dog siden fået et ansigt ud af til, som taler på ledelsens vegne, men den øverste kreds af ledere mødes stadig i dybeste hemmelighed.
Ordnen har hovedsæde i Corsia, på og omkring den ø hvor Ciklen 'o' har manifesteret sig, og enkelte andre steder i Corsia. Ordnens ledere opholder sig kun sjældent på disse steder, men fomodes at holde kontakt via selve Cirklen 'o', mens de er spredt i alle de 9 verdner.
Ordnens formål er at klarlægge betydningen af Det Store Værk, hvad Cirklen 'o' er, hvornår og hvorfor den har manifesteret sig i den fysiske verden, og hvorfor den har udviklet en selvbevidsthed. Til det formål bruger de alle slags magiske traditioner og sætter svar på spørgsmål over alt etik.
Cirklen har fundet ganske få sikre svar, men har lært mangt og meget om Verdens Sande Tilstand gennem deres søgen. Hvad de har bekræftet er dog at Cirklen 'o' er skabt af GateBuilderne (Cirklen kalder dem ved deres sande navn, Tualaerne) og at den er en kraft der vil kunne træde i PortalCirklens sted hvis denne skulle blive ødelagt.
Inderkredsen omkring Cirklen 'o' er, som nogen af de eneste ud over GateKeeperne, i stand til at rejse fra verden til verden via PortalCirklen. De benytter ganske enkelt Cirklen 'o' som portal, men er også i stand til at rejse fra andre verdner til Corsia.
Siden Cirklen blev stiftet har de bemærket at Cirklen 'o' kun er blevet ved med at vokse i styrke og at den nu endda har udviklet selvbevidsthed. Dette tolker de som et tegn på at PortalCirklen efter den blev forenet med Silvera er ved at gå i stykker, og Cirklen arbejder nu på at kunne træde i GateKeepernes sted når denne Kataklysme indtræder.
Aglar Templet har for nyligt erklæret Cirklen Krig. Templet ser cirklen 'o' som en afgud, en hån mod Aglar, som potentielt kunne blive lige så magtfuld og farlig som Kraften Valdea. Nogen ser Silvera's hånd bag denne krig, men om det er sandt eller ej er svært at afgøre. Fakta er at Silvera og GateKeepernes råd støtter Templets Kampagne mod Cirklen, og at de har lukket portalen til Corsia, og kun tillader medlemmer af Aglar templet at rejse frem og tilbage.
Kampagnen går dog ikke videre godt for Templet. Cirklens tilholdssteder er svære at finde og besværlige at rejse til. Pres udefra for at stoppe konfliketn på diplomatisk vis har dog fået Templet til at kaste endnu flere kræfter ind i kampagnen. I mellemtiden har Cirklen oprettet tilflugtsteder i flere andre verdner hvor de fortsæetter deres søgen after svar. Silea lader til at være deres stærkeste tilholdssted lige nu, da SolDværgene ikke er glade for Aglar Temlets tilstedeværelse mens elverne samtidig er glade for at kunne lægge skjulesteder til.
De 7 Flammers Orden:
En magisk Orden der oprindeligt blev grundlagt af reformerede HekseJægere. De søger svar på alle verdens hemmeligheder og studerer i særdeleshed forholdet mellem de 7 planer, som har givet ordnen sit navn. De er i stand til at rejse mellem verdnerne via Eola-planet.
Shamanerne:
Goder, Hekse og Kloge Koner. Ikke en egentlig orden, men en samling af folk de på hver sin individuelle måde dyrker De Gamle Guder. De mødes kun sjældent til rituelle fester og begivenheder. De fleste af dem bruger enten Æether-magi, Vild magi (vævning) eller droge-kundskab.
Kollegierne:
Den gamle skole. Studerer de forskellige grene af Magi og hvordan de påvirker hinanden. Har et strengt videnskabeligt forhold til magi og benytter kun den traditionelle form for spells. De er til gengæld de bedste til at kaste Spells med stor eller langvarig virkning, og også det mest effetive skabere af magiske genstande.
Aglar Templet:
Templet officelle opståen er blot 150 år siden, dog er templet idag gateworlds største og første verdensomspænden religion, de tilbeder guden Aglar, som de kalder en gud af forandring til det bedre
Læs mere her
Underverdnen:
Tyvenes Laug/Skyggernes Hus:
Triaden (Aka: Tegnet):
Hemmelig magisk organisation, der i underverden er kendt via et symbol (tegnet), den har sit hovedevirke i fyrstedømmet Toll, men vokser utrolig hurtig og har efterhånden spedt sig til det meste af Athoris, des virke består i handel med ulovlige magiske ingridiencer og pergamenter, afpresning, baghold, mord og tyveri af ældgamle kultur genstande.
Ashaa M'haat:
En gruppe snigmordere fra Silea
Bevæbnede Grupper:
Gøglerne:
Cirklen's spioner og soldater. Ledes af Esher
Triconi's Helte:
Det Høje Hof's højest dekorerede Helte og mest trofaste livvagter. Ledes af Lord Triconi, som kæmpede ved Silvera's side under Den Anden Store Krig. Rygtet siger at han ikke kan dø.
Stimændene:
Kôrdt's helte
Sekter og Religiøse kulter:
Dragens Børn:
Mystisk kult omkring ”Den Unævnlige” kultens medlemmer er få, og der går rygter om de kan skifte ham, til drage form, deres leder er tidliger højprins Erêl.
To-huderne:
Kaara-folket:
En speciel retning indenfor den gamle tro, der forkynder en kræft kaldet ”dyrkeren” og påstår at de gamle guder i virkeligheden, er de første shamaner. Retningen har specielt fået fodfæste blandt Tark Shamaner
De Højbårne:
En folk levende døde, ledet af Se-n-se, de lever det evige liv i døden og har stablet et samfund på benende af udøde med fri vilje, intakt hukommelse og personlige skærmysler, kultens fjende nummer et, er Telekar der er udsent af Talkas for at hente ”hans egendele hjem”
Vargûerne:
Sær bloddrikkende adellig kult fra fyrstedømmet Mitria
Skjulte grupperinger:
Reikerne:
HekseJægerne:
Elver, der under krigen, gennem gik en række mørke og demoniske ritualer og nu er blevet til noget ganske andet
Særlige racer:
P'gleg(erne):
Hopi(erne):
Et undersøisk folk fra Corsia
Goblin(erne):
Sort Elverne:
torsdag den 13. december 2007
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar