Her følger en række Gateworld Regler, der bliver spillede med i de forskellige kampanger. Følg blot nedestående links:
Race Templates
New Magic System (Engelsk)
HouseRules for Combat
Det Nye Gatesheet
mandag den 21. januar 2008
HouseRules for Combat
Hej
Efter vi var lidt i tvivl om hvordan combat reglerne sidste gang har besluttet jeg mig for at læse dem igennem og er kommet frem til nogle ting i reglerne, som nok vil ændre vores combat en del.
1. Rustning giver ikke længere nogle former for defense bonus, kun ulemper via sin vægt som påvirker negativt på dodge.
2. All-Out attack (double) giver kun et ekstra angreb og fordobler altså ikke ”dual-weapon attack” eller ”rapid strike”.
3. Man kan udskifte et angreb med enten ”Dual-Weapon attack” eller ”Rapid Strike” som laver dette ene angreb om til to angreb men med en skill straf.
4. Man kan lave en forsvars manøvre imod hvert angreb (eller to imod hvert angreb, hvis bruger all-out double).
Med hensyn til 4. så får parry en -4 pr. extra parry ud over den første man laver. Men det gør dodge og block ikke hvilket er lidt underligt, jeg forslår derfor, at vi laver en house rule der giver en tilsvarende straf på dodge og block men lidt mildere. Så det bliver noget ala:
1st defense
Dodge: 0
Block: 0
Parry:0
2nd defense
Dodge -2
Block -2
Parry -4
3rd defense
Dodge -4
Block -4
Parry -8
4th defense
Dodge -6
Block -6
Parry -12
…
Dodge -8
Block -8
Parry -16
Efter vi var lidt i tvivl om hvordan combat reglerne sidste gang har besluttet jeg mig for at læse dem igennem og er kommet frem til nogle ting i reglerne, som nok vil ændre vores combat en del.
1. Rustning giver ikke længere nogle former for defense bonus, kun ulemper via sin vægt som påvirker negativt på dodge.
2. All-Out attack (double) giver kun et ekstra angreb og fordobler altså ikke ”dual-weapon attack” eller ”rapid strike”.
3. Man kan udskifte et angreb med enten ”Dual-Weapon attack” eller ”Rapid Strike” som laver dette ene angreb om til to angreb men med en skill straf.
4. Man kan lave en forsvars manøvre imod hvert angreb (eller to imod hvert angreb, hvis bruger all-out double).
Med hensyn til 4. så får parry en -4 pr. extra parry ud over den første man laver. Men det gør dodge og block ikke hvilket er lidt underligt, jeg forslår derfor, at vi laver en house rule der giver en tilsvarende straf på dodge og block men lidt mildere. Så det bliver noget ala:
1st defense
Dodge: 0
Block: 0
Parry:0
2nd defense
Dodge -2
Block -2
Parry -4
3rd defense
Dodge -4
Block -4
Parry -8
4th defense
Dodge -6
Block -6
Parry -12
…
Dodge -8
Block -8
Parry -16
Abonner på:
Opslag (Atom)